Sweet Potato
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
Sunday 8 July 2012 | 06:17 | 0 Atasinchi
Assalamualaikum ..
Pagi tadi saya kena bangun seawal 4:30 pagi .
Hal ini kerana (Eceh .. ) -..-
Hal ini kerana , saya perlu menghantar abang saya ke Politeknik  kat Sabak Bernam ..
Smart kan my bro ? Hehe
Lain kali dah takde dh orang nak buang sampah .. Angah lak buang sampah hoho !

Kitorang keluar  pukul 5:15 centu ..
Along tak ikut .. Sebab dia ada kelas nak mengajar . Kat umah plak ada Abang Ayie n Kak Addin ..
So , Bole jaga along .. keh .. keh .. keh ..
Kitorang berhenti solat subuh kat Restoran Jejantas ..
Mula2 ingat nak sarapan terus . Lagipun , saya kena makan ubat batuk yang tak sedap tapi perasan sedap ..
Wekkkkkk ... :p
Tapi semua restoran tutup .. Huhu .. T^T
Kitorang sarapan kat Restoren mamak jee .. Tapi time tu dah nak sampai .. Makan roti canai n milo panas ..
Masa kitorang makan , ada dua tiga orang budak2 baru yang nak masuk Poli macam abang .
Sebab  diorang pakai baju kurung putih and kain hitam (perempuan)
Yang lelaki , baju kemeja putih , seluar hitam n' neck tie ..
Sampai sana macam pukul 9:15 centu laa ..
Saya tido jee .. Cause ubat tu buat saya tido mati .. Kurang ajar punya ubat ! Hehe
Sampai2 , abang kena daftar kat dewan amende ntah yang sejuk gile nak mati .
Tapi , parents tak bole masuk sebab ..... ntah . Mana la saya tau . Saya bukannya senior Poli tuu ..
Masa tengah tunggu abang saya daftar , saya dan angah pergi jalan2 jap . Tetiba jumpa tasik .. Dan ..
Bergambar la kami di sana .. Lepas abang dah daftar , kitorang kena pergi kafeteria pulak ...
Nak ambik kunci bilik . Sementara tunggu abang , ayah n' ibu makan dulu . Saya tak lapar time tuu ..
Sebab baru makan roti canai kann .... Hoho :D
Lepas tu , ada announcement ..
Dia kata pelajar kena turun semula pukul 1:45 sebab time tu dah start orientasi ..
Then , dah ambik kunci bilik semua .. Dapat tingkat 3 . Whoaa ..
So , kitorang pergi tengok bilik dulu nasib baik kitorang orang first masuk ! Bole pilih katil , meja , almari ..
Hohohohohohohohohoho !!
Besar la jugak bilik dia .. Room mate dia 4 orang termasuk abang saya ..
Katil abang tepi tingkap ~ ~ o_o"
Hati-hati je laa .. Sebab , abang sepupu saya ( abang Farhan ) pernah cerita ...
(  Tapi kat tempat lain .. Matriks kot .. )
Kawan abang Farhan ni kita bagi nama dia 'Abu' la yee .. Hehehe
Abu tengah belajar .. Tetiba dia nampak ada orang lalu . Dia nampak kat tingkap la ..
Bila dia dah nampak , dia biar je la .. Mungkin sebab Abu ingat budak tu nak keluar kejap or something la ..
Esoknya , baru dia terfikir .... Dia duduk kat Tingakat TIGA !
Macam mana orang tu LALU ? Panjangnye kaki dia .. That's why la dia .. hAnTu ... UUUuuuuUUuUuU !!
What The Fish !! O_O"
Ada lagi satu cerita ni .. Hehehehe ..
Kat tempat angah dulu famous 'Makcik Karipap'
Makcik ni dia suka kacau time peperiksaaan . Cause dia tau budak2 akan study malam ..
Dia kacau tingkat 2 , 3 jee . Maybe dia bukan makcik .
Malam2 dia ketuk tingkap "Adik nak beli karipap?"
Aiyoooooo !! Saya yang menaip ni dah seram sejuk dah ni ... Relax ... UHHHHHH ..
Ok , sambung .. Bila makcik tu dah tanya macam tu , tak tau la budak2 tu jawab apa .
Dah la ketuk kat tingkap ! Tingkat 2 , 3 pulak tuu ! OMF !! ( Oh My Fish ) :D
Dah la ! tak mau cerita hantu hantu gini .. Sakit jiwa .... T^T
Harap2 tak de la jadi kat abang .. Aminn ...
Dah .. Dah ..  Kita sambung cerita pasal abang saya .. Blalala ..
Then , dah susun semua bagai .. Saya , bersedia untuk beroperasi !!
Untuk masuk kan barang2 abang dalam almari .. Ish3 terbatuk-batuk saya sambil menaip .. -..-
Selesai susun itu susun ini , kitorang turun pergi makan !!! Itu pun saya tak lapar lagi sebenarnya ..
Tapi , ayah suruh makan sebab nak kena makan ubat yang menidokan orang .. -..-"
Lepas makan , abang kena berkumpul depan block .. Ok la .. Dia solat dulu , pastu baru kitorang salam2 .
Orang tu kata pukul 2:00 kitorang dah  kena keluar daripada kawasan asrama .
Sebelum pergi , ayah bacakan doa ..Time baca doa , siren bunyi . Panggil budak2 turun ..
Saya rasa sedih la jugak sebab kitorang kan suka gurau-gurau .. Tapi , kat Sabak Bernam je pon ..
Relax ahh .. 3 jam jee .. Hohohoho ..
Sebelum balik , ayah , ibu , angah solat kat masjid diorang dulu .. Saya duduk dalam van ..
Saya kena makan ubat batuk yang perasan sedap tuuu ...
Pas tu , keluar daripada Poli tuu ..
Kat luar , kitorang ambik gambar ni ..

Tadaaa .. Pintu utama .. :D
Pas tu , singgah Petronas .. Ayah nak beli ice cream ..
Saya pun beli jugak !! Hehehehe
Batuk2 pun tibai je laa .. 
Ice cream traffic light .. First time makan .. 
Traffic light pun traffic light laa ..
Dalam perjalanan , saya tak sedar .. Kesan daripada ubat batuk yang saya makan tuu ..
Sampai rumah pukul 5:30

Bye abang .. 
Bye readers .. Assalamualaikum ..

PAST FUTURE


_______________________________________
◕ Disclaimer ◕


Holla ! You've dropped in my space. Be nice here and copycats not allowed. Thank you :)
Replace with your own cute word here.
_______________________________________
◕ Shout Here ◕

Put your cbox code here.

_______________________________________
◕ Sing Along ◕


_______________________________________
◕ Big Claps ◕

Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google